Birth of Olympic flame: Ancient Greece and European identity (II)
نویسندگان
چکیده
منابع مشابه
Suicide in ancient Greece.
The theme of suicide appears several times in ancient Greek literature. However, each such reference acquires special significance depending on the field from which it originates. Most of the information found in mythology, but the suicide in a mythological tale, although in terms of motivation and mental situation of heroes may be in imitation of similar incidents of real life, in fact is link...
متن کاملesotericism in ancient greece
the expressions of “esoteric” and “esotericism” have a wide range of meanings, however, they specifically apply to religious, mystical, and philosophical secret schools. in ancient greek world, i.e. before the hellenistic era, we come across some currents with esoteric tendencies. the various texts from this period show that the ancient greeks sought the source of the esoteric currents outside ...
متن کاملSacred psychiatry in ancient Greece
From the ancient times, there are three basic approaches for the interpretation of the different psychic phenomena: the organic, the psychological, and the sacred approach. The sacred approach forms the primordial foundation for any psychopathological development, innate to the prelogical human mind. Until the second millennium B.C., the Great Mother ruled the Universe and shamans cured the dif...
متن کاملthe role of russia in transmission of energy from central asia and caucuses to european union
پس ازفروپاشی شوروی،رشد منابع نفت و گاز، آسیای میانه و قفقاز را در یک بازی ژئوپلتیکی انرژی قرار داده است. با در نظر گرفتن این منابع هیدروکربنی، این منطقه به یک میدانجنگ و رقابت تجاری برای بازی های ژئوپلتیکی قدرت های بزرگ جهانی تبدیل شده است. روسیه منطقه را به عنوان حیات خلوت خود تلقی نموده و علاقمند به حفظ حضورش می باشد تا همانند گذشته گاز طبیعی را به وسیله خط لوله مرکزی دریافت و به عنوان یک واس...
15 صفحه اولذخیره در منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ژورنال
عنوان ژورنال: Glasnik Etnografskog instituta
سال: 2010
ISSN: 0350-0861
DOI: 10.2298/gei1001007m